OS, ett folkets spektakel?

OS, en tävling där amatörer tävlar i sann sportsmanna-anda. Att Viasat nu får rättigheterna att sända, och inte SVT är väl helt ok enligt marknaden...


OS, ett folkets spel, får inte alla möjlighet att se, bara de som har valt Viasat, och de tittarna får nu möjlighet att se världens bästa tävla till kören av någon trevlig reklamjingel.


Det tycker jag är skit! Men vem är jag, en vanlig människa, att uttala mig om sådant? Jag har ju gjort ett aktivt val att inte ha Viasat som mediadistrubitör. Jag bara betalar min licens att ha en TV hemma, och det ger ju ingen direkt rättighet att titta på det jag vill.


Ett folkets spel ska också ges till folket, inte styras av marknaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0